Børn i Fysioterapi efterår 2017
Temaet er Læring i praksis
Bladet indeholder en række artikler, der præsenterer forskellige teoretiske tilgange til emnet, relateret til børnefysioterapien og illustreret med fortællinger om børn og unge
Du finder bl.a. artikler, der giver et bud på, hvordan motorisk læring foregår. Andre artikler giver bud på didaktiske overvejelser og på hvordan en given læringssituation skal tilrettelægges for barnet.
Der er mange andre spændende artikler fra børnefysioterapeuternes hverdag, samt en omtale af nogle af de mange spændende oplæg indenfor pædiatrien, som er at finde på Danske Fysioterapeuters Fagkongres i Odense i 2018
Du kan også downloade nogle af artiklerne:
Inklusions- og eksklusionsparadokset – når elever med autisme og ADHD skal inkluderes i skoleidrætten af Anette Bentholm
KOM ÅBEN, KOM FRISK og knokkel som en hest. 2. års studerende på cand.scient.fys. af Gitte Siersbæk
Læring gennem leg og indlevelse – børn med erhvervet hjerneskade af Christina Jepsen og Hanne Pallesen
Læring om Fysisk bevægelse til alle børn i folkeskolen af Hanne Christensen
TÆNKNING OG LÆRING er mere end et hjerneanliggende af Mona Have Nielsen